Στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και με τη συμμετοχή όλων των τάξεων του σχολείου μας έγινε η επίσημη έναρξη της δράσης του προγράμματος: «Litter Less».
Το «Litter Less» είναι δράση του Διεθνούς Περιβαλλοντικού Προγράμματος: «Οικολογικά Σχολεία».
Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:
1.Ενημέρωση των μαθητών για τη δράση
Πριν την έναρξη των δράσεών μας, οι μαθητές του σχολείου μας ενημερώθηκαν στην αίθουσα εκδηλώσεων της σχολικής μας μονάδας από τον υπεύθυνο του προγράμματος για την εκστρατεία «Litter Less», για τους στόχους μιας τέτοιας εκστρατείας καθώς και για τα οφέλη που αποκομίζουμε ανακυκλώνοντας και δίνοντας μια «δεύτερη ζωή» στα υλικά.
2.Παιχνίδια
α) LitterBowling:Οι μαθητές του σχολείου μας, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, οργάνωσαν και συμμετείχαν ομαδικά σε ένα πρωτότυπο αγώνα bowlingόπου ως κορίνες χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλώσιμα υλικά.
β) Litterrings: Στο παιχνίδι αυτό οι μαθητές του σχολείου μας χωρίστηκαν σε 3 ομάδες με στόχο την είσοδο όσο το δυνατόν περισσότερων κρίκων (που δημιουργήθηκαν από τους μαθητές από φυσικά και ανακυκλώσιμα υλικά) στα πλαστικά μπουκάλια.
γ) Σκυταλοδρομία ανακύκλωσης: Με τη μορφή σκυταλοδρομίας οι μαθητές του σχολείου μας συγκροτώντας 3 ομάδες, ενημερώθηκαν με παιγνιώδη και συγχρόνως βιωματικό τρόπο για τα υλικά που ανακυκλώνονται. Συγκεκριμένα, ο στόχος του παιχνιδιού ήταν η κάθε ομάδα να τοποθετήσει τα υλικά που υπήρχαν ζωγραφισμένα σε καρτελάκια στον κατάλληλο κάδο ανακύκλωσης (κάδοι για πλαστικό, αλουμίνιο, χαρτί, γυαλί). Επιπλέον υπήρχε και ένας κάδος για κομπόστ όπου οι μαθητές έπρεπε να τοποθετήσουν καρτελάκια με τροφές που μπορούν να κομποστοποιηθούν. Σε ορισμένα καρτελάκια υπήρχαν και αντικείμενα που δεν μπορούσαν να ανακυκλωθούν αλλά και τροφές που δεν τις κομποστοποιούμε. Αυτά τα καρτελάκια οι ομάδες τα άφηναν στην άκρη εξηγώντας μετά γιατί δεν τα τοποθέτησαν στους κάδους.
Δ) Ανιχνευτικό παιχνίδι σκουπιδιών. Σκουπίδια που δεν είναι σκουπίδια: Στο παιχνίδι αυτό που συμμετείχαν οι μαθητές των δυο μεγαλύτερων τάξεων (Ε? και ΣΤ?), ο στόχος ήταν μέσα από ερωτήσεις - γρίφους (προβλήματα μαθηματικών, γενικές ερωτήσεις περιβαλλοντικού περιεχομένου) να εντοπίσουν τα κρυμμένα απορρίμματα στο χώρο του σχολείου και έτσι να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα διαλογής και επαναχρησιμοποίησης «σκουπιδιών που δεν ήταν τελικά σκουπίδια».
3.Κατασκευές
α) Μασκότ: Μια ομάδα μαθητών από διάφορες τάξεις χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά (πλαστικά μπουκάλια, εφημερίδες, περιοδικά, καπάκια μπουκαλιών, παλιά αθλητικά παπούτσια, κλπ.) δημιούργησαν ένα λαγουδάκι ? μασκότ του προγράμματος στο σχολείο μας. Επιπλέον, δημιούργησαν με τη βοήθεια και την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών και μια «ζωντανή» εκδοχή της μασκότ όπου με τα ίδια υλικά δημιουργήθηκε μια περιβολή που φόρεσε ένας μαθητής. Στη συνέχεια του προγράμματος θα κατασκευαστούν με οικολογικό τρόπο και άλλα ζώα των οποίων ο πληθυσμός έχει μειωθεί δραματικά ή κινδυνεύουν με εξαφάνιση .
β) Κολάζ: Οι μαθητές των μικρότερων τάξεων (Α? και Β?) δημιούργησαν ένα τεράστιο κολάζ που απεικονίζει ένα δάσος. Εκεί κόλλησαν διάφορα ζώα του δάσους που είχαν δημιουργηθεί από χρησιμοποιημένα χαρτιά, εφημερίδες και περιοδικά.
γ) Πανό: Μια ομάδα μαθητών του σχολείου μας δημιούργησε ένα μεγάλο πανό από χαρτόνι στο οποίο έγραψαν με καπάκια από μπουκάλια :
LITTER LESS
Δ.Σ. ΛΙΜΝΗΣ
2015 ? 2016
4.Δημιουργία video
Μετά το πέρας των δράσεων δημιουργήθηκε ένα video για την έναρξη της καμπάνιας της δράσης «litter less» στο σχολείο μας.