Απειλούμενα είδη ζώων - Γ΄ Τάξη
Τα παιδιά είχαν ήδη ευαισθητοποιηθεί για τα απειλούμενα είδη ζώων από τα μαθήματα «Το τραγούδι της φάλαινας», «Τους ακροβάτες της θάλασσας» και « Η χελωνίτσα Καρέττα-Καρέττα και το παλιό Φολκσβάγκεν» που είχαν διδαχθεί στη Γλώσσα και το Ανθολόγιό τους. Είναι σε θέση να περιγράψουν ένα ζώο, να βρουν μέσα από ένα κείμενο τα κύρια σημεία της περιγραφής του και να συμπληρώσουν την ταυτότητά του.
Συνεχίσαμε βρίσκοντας πληροφορίες και για άλλα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν. Χωρισμένοι σε ομάδες κάναμε την περιγραφή, γράψαμε ένα κειμενάκι και την ταυτότητα των ζώων που επιλέξαμε.
Στη συνέχεια για να μην ξεχάσουμε την προστασία που χρειάζονται αυτά τα ζώα φτιάξαμε μια αφίσα η κάθε ομάδα για τα απειλούμενα ζώα.
Τονίσαμε ιδιαίτερα τους λόγους που οδηγούν στην εξαφάνισή τους: Το ανεξέλεκτο κυνήγι, η καταστροφή των βιοτόπων τους, η κλιματική αλλαγή και η μόλυνση του περιβάλλοντος. Στο σημείο αυτό θυμηθήκαμε πόσο κακό κάνουν οι πλαστικές σακούλες στις χελώνες Καρέττα-Καρέττα, που τις περνάνε για μέδουσες και τις τρώνε και αρρωσταίνουν, αλλά και σε άλλα ζώα όπως οι φάλαινες και παρακολουθήσαμε από εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=em3Dj46fhFk τον Παραμυθά να καθαρίζει από τις πλαστικές σακούλες τις κοιλιές των φαλαινών.
Η δασκάλα της τάξης
Μαντζαβίνου Νίκη